Dinsdag 09-10-'18

9 oktober 2018 - Isfahan, Iran

Goooodmorning Qom,

We hadden het na gister, heel de dag in Qom te hebben gelopen wel weer gezien, dus besloten we te gaan verkassen naat Isfahan.
Na dat zowat alles, afgelopen dagen voor ons het e.a geregeld was, wilde ik eens kijken dat ik zelf een hostelleke kon regelen. De eerste de beste hostel zag er mooi uit en de prijs was ook goedkoop. 2 nachten, 2 Personen 42 eurie's.

Kon het e.a met creditkaart regelen. Toen ik dit gedaan had kreeg ik een mail. 1 pers, 2 nachten 42 euri's.
Dacht bij mijzelf, daar gaan we weer.
Dus aan de receptie van het hotel in Qom het e.a uitgelegd en hem laten bellen hoe dat het zat.

Wat er allemaal werd gezegd door de telefoon , Joost mag het weten, maar de receptionist verzekerde dat het wel in orde was.
Had gelijk met hem een taxi geregeld naar Isfahan en die zou om 11uur voor het hotel komen te staan.

Na een goed ontbijt zijn we om 11u in de taxi gestapt. Ik nu eens een keer achterin want ik wilde mij blog even bij werken.
Dat was nog een hele toer, want onze chauffeur kon niet zijn rechterbeen stil houden.
Toch had ik 't met een hoop schokken gered  en met een tussenstop door Khosteine geregeld kwamen we bijna zeeziek aan bij het Hostel in Isfahan.

De bijna opkomende zeeziekte werd gelijk de kiem ingesmoord door dat het Hostel er prachtig uit zag. Overal muur schilderingen en de kamer en douche waren ok.
Kort nadat we onze zooi in de kamer hadden gelegd zijn  we op pad gegaan in deze historische stad.

We lusten wel wat,  dus opzoek naar een restaurantje. Dat vonden we in een Bazar.
Mmmmm lekker Kabab eten. Maar het is net als je erg honger hebt, dan krijg je iets voor je neus dat meestal te weinig is. En ja hoor,  de Kabab had ik nog nooit zo smal gezien en dat was dus in een No-time op.
Dan nog maar 1 bestellen, toen die ook achter mij kiezen zat hebben we onze weg vervolgd door het mooie oude gedeelte van Isfahan.

Het werd toch langzaam aan weer eens tijd voor unne goeie bak koffie. Tja, dat is vaak zoeken hier in Iran want het is niet echt een koffie cultuur.

Uiteindelijk hadden we een mooi koffiehuis gevonden met zeer vriendelijk personeel. Het was er zo gezellig dat het ineens donker was voordat we het in de gaten hadden. Nadat we op een kaart er achter kwamen dat we dicht bij de bekende brug ( Khaju -brug ) zaten besloten we daar naartoe te lopen. Dat lopen werd nog even onderbroken door een regenbui maar even later liepen we over de bekende brug.

Super mooi hoe deze brug was, zeker met de verlichting erbij.
Het was er goed druk, zeker met veel jeugd en stelletjes die bij elkaar zaten. Voor ons Hollanders best wel ongewoon want dat zie je niet zoveel meer bij ons.
Toen we aan de overkant waren liepen we terug langs de zijkant vd brug. Hier zaten nog meer mensen en onder de brug kwam gezang vandaan.

Het waren de mensen zelf die aan het zingen waren en het klonk niet verkeerd. Zeker de gezelligheid straalde ervan af. Tja, dat is nou Iran, cafè en uitgaansmogelijkheden zijn er niet dus komt het volk maar bij elkaar op verschillende plekken vd stad. Super mooi omdat te zien.

Vervolg zie deel 2.
Van reisblog naar fotoboek