Zondag 14-10-'18

14 oktober 2018 - Yazd, Iran

Gooooodmorning Yazd,

Na een zeer goede nachtrust,  zou het gekomen zijn door de mooie donkere ogen van Nasim , wie weet, werden we verrast met een zeer goed ontbijt. Nasim dartelde ook al op en neer en tussen door een mooie glimlach naar mij. Ok, dacht ik, wat gaat dit allemaal worden, sta mij gedrag nou zo open of is dit gewoon vriendelijkheid van het hostel.

Heb mezelf maar even terug gezet in de normale modus want we gaan hier niet de verliefde Pipo uit zitten hangen want daar had ik helemaal geen zin in.

Dat ik er nou geen zin in had, had Nasim natuurlijk heen weet van en kwam al snel naast me zitten en praatte ronduit over hoe en wat we hier konden doen.

We vonden het allemaal wel ok, wat er allemaal te doen was maar we waren ook behoorlijk lui van al die afgelopen dagen met een hoop gewandel en indrukken. De binnenplaats van het hostel leende zich er goed voor om het ff wat rustiger aan te doen. Geen toeterende auto's, lekker chill. We besloten om het maar eens rustig te laten gebeuren hier. En we zijn lekker gaan chillen op de binnenplaatst van het hostel.

Nasim was onder tussen met vanalles bezig en kwam regelmatig ff bij ons zitten kletsen.

Er werd ook nog een lekkere lunch in elkaar geflanst en na de lunch had Nasim een tochtje naar de woestijn geregeld.

En zo zaten Khosteini en ik in een super 4x4 aangedreven monsterbak met een disco installatie aan boord bestuurd door Isa. Isa kon geen Engels maar had volgens Nasim allerlij rijbewijzen en kon de weg in de woestijn uit z'n hoofd.

Isa scheurde onder een goede dreun disco muziek in zijn 4x4 monster er goed op los.
We vonden het allemaal wel ok.
Aangekomen bij zo'n klein dorpje wat in de woestijn lag hebben relax rond gewandeld en mooie foto's gemaakt.
De trip ging nog verder en na wat woestijn rally heeft Isa zijn race monster boven op een woestijn heuvel geparkeerd.

Wat een uitzicht had je daar, en Nasim had voor wat lekkere versnaperingen en stoeltjes gezorgd en zo zaten we ineens heel relax hoog over de woestijn uit te kijken.

De gesprekjes met Nasim werden steeds gezelliger en ik dacht bij mijzelf het gaat me toch niet gebeuren hier....
Toen het best wel snel donker werd kwamen de sterren aan de hemel. Wauw dat was een super ervaring, had dat ooit wel eens op open zee in Thailand gezien maar daar was nog licht vd Garnalen vissers, hier was totaal geen kunst licht en het was gelukkig helder dus het licht kwam alleen vd maan en de sterren. Super gaaf om dit zo te ervaren.

Ik vertelde Nasim dat het me wel tof leek om een nacht in de woestijn te slapen, maar dan zou van slapen niet veel komen, want ik zou zo gefascineerd zijn dat ik niet zou kunnen slapen.
Was blij dat ik dat haar had verteld want ze ging haar best doen om voor de andere dag een overnachting in de woenstijn regelen.
Khosteini was daar ook wel voor te vinden want die waren we nu al zoek.

Toen we alles weer in het monster wilde inlaaien kwamen er achter dat zowel Khosteini en Isa niet meer bij ons waren, maar na toch wel een beangstige roep van Nasim van " Where are you? "  kwamen die 2 weer aangewandeld.

Met de terug tocht dachten Khosteini en ik van , hoe kom je in godsnasm weer terug in de bewoonde wereld maar Nasim had niet teveel gepraat over Isa want zelfs zonder licht wist hij de weg in het oneindige zand terug te vinden.

Terug bij het hostel hebben we nog relax zitten kletsen maar het was voor allen weer wel tijd om de luiken te sluiten.

Groet,
Khosteini & Mr.P

1. Frans & Joke Vorstenbosch:
    24 oktober 2018
    Ja ja buurman zo gaat dat wederom een mooi verhaal. Met wie weet een nog mooiere afloop.
  2. Patrick Gelens:
    24 oktober 2018
    We gaan het zien. Maar eerst zondag mij doerakken terug halen want die ga je wel missen na 4 weken. Fijne vacantie nog in Kroatiè
  3. Myrna:
    24 oktober 2018
    Lijkt wel een sprookje. Genieten en npg eens genieten jij lange
  4. Patrick Gelens:
    Dacht 't wel ja.
  5. Alireza Khoshnod:
    25 oktober 2018
    Gewoon chill out leven is te kort je moet genieten voor is te laat
  6. Patrick Gelens:
    26 oktober 2018