Zaterdag 13-10-'18

24 oktober 2018 - Yazd, Iran

Goodmorning Isfahan,

Na een welbekend goed ontbijt, werden we door Max opgehaald. Max had taxi geregeld en wilde goed voor ons zorgen en zeker weten dat wij op tijd en veilig in de bus naar Yazd zaten.

Nadat we Max bedankt hadden voor de goede zorgen zaten we super de luxe in een V.I.P bus op weg naar Yazd.

De bus reis ging voorspoedig totdat we bijna in Yazd aankwamen. Met een harde knal stond de bus na zowat 100 meter verder stil. Denk dat we zo'n 5 minuten stil hebben gestaan en we zagen de mannen vd bus rond het achter wiel staan.

Denk dat de bus een klapband had, maar omdat het niet ver was van het busstation in Yazd zijn ze met een slakkengangentje maar door gereden. Bij het uitstappen bij het busstation hebben we eigenlijk niet meer gekeken wat er nou precies aan de hand was want we moesten behoorlijk naar de plee.

De taxi stond ons al op te wachten om ons naar het Oassis hostel te brengen. Super service van dit hostel en het werd nog mooier door de ontvangst van de charmante receptioniste Nasim. Vol enthousisme ontving Nasim ons en liet onze kamer zien.

Nadat we onze zooi in de kamer hadden gegooid vertelde Nasim ons wat er zowat te zien was in Yazd. Ze vertelde dat er op loop afstand een knus koffie huisje was waar je op een dakterras over heel Yazd kon kijken.

Yazd is best wel groot en wij zaten in het oudste , voor ons het mooiste gedeelte, wat alleen maar laagbouw heeft. Je zag, als we op dat dakterras zaten alleen,  typisch voor  Yazd,  de mooie windtorens boven de platte daken van de oude huisjes er bovenuit steken.

Na nog wat te hebben rond gewandeld, zijn we uiteindelijk in een goed restaurant beland waar we onze buiken goed hebben gevuld.

Terug bij het mooie hostel aangekomen, zat het personeel met wat gasten lekker aan BBQ. We konden zo aanschuiven maar we hadden net gegeten dus veel werd er door ons niet  gegeten dan wat  het e.a te proeven. Met de Mooie Nasim klikte het ook wel, we praten als snel heel gemakkelijk.

Zo wist ik al dat zij de meid was , waar Max het over had dat ze ook gister van Isfahan naar Yazd wilde met de bus maar dat die ook vol zat .

Wat ik nu pas begreep van haar, was, dat zij een nichtje van Max was. Nadat we relax verder hebben gekletst, heb ik denk zo rond 12u mun bedje opgezocht.

Khosteini lag nog wat te lezen in zun nest maar heeft het volgens mij niet veel later gemaakt.

Groet,

24 oktober 2018
    You know
  3. Alireza Khoshnod:
    25 oktober 2018
    Yazd is echt mooie plek voor vakantie maar niet in zomer oude gebouwen out 1300 jaar geleden waneer was geen cooler ze hebben wind toor gebouwd omdát yazd zit by de grootte Sahara en s'nacht coud en s'middag warm goede ervaring maat
  4. Patrick Gelens:
    26 oktober 2018
    Yazd is voor mij een memorie voor de rest van mij leven.