Dinsdag 09-10-'18 deel 2

9 oktober 2018 - Isfahan, Iran

Nadat we dit schouwspel hadden gezien zijn we verder gaan wandelen en kwamen we ineens uit bij een zeer mooie Moskee.
Na wat foto's te hebben gemaakt werden we uitgenodigd om mee naar binnen te gaan. Er werd uitgelegd dat men door middel van zang het verhaal van Hossein werd vertaald. Verstond er natuurlijk niets van maar vond het prachtig hoe die gasten met elkaar aan het zingen waren.

Ik wilde er wel tussen gaan zitten en bij die vraag aan die man die mij naar binnen had geloods werd vol ja geknikt, dus zat ik ineens tussen al die gasten. In eerste instansie dacht ik dat er een soort muziek band liep met een soort Bass erop, maar nadat ik om mij heen keek bleek die Bass door het geklop op de borsten vd gasten te komen. Super gaaf omdat mee te maken en er kwam behoorlijk veel energy vanaf.

Heb er denk zowat een halfuur tussen gezeten en vond het een super ervaring die ik niet snel zal gaan vergeten.
Toen ik weer terug kwam bij de ingang van die Moskee werden Khosteini en ik door Jan en alle man aangesproken en er werd voor ons thee geregeld

Heb met heel wat volk lopen kletsen en ze wilde allemaal telefoon nummers en e-mail uitwisselen.
Door hier en daar wel wat selectief in te zijn had ik toch met een aantal wat gewisseld.
Uiteindelijk hadden we het wel gehad met al die aandacht voor ons persoon , en hebben we na heelveel handen schudden onze weg naar het Hostel proberen te vinden. Opzich ging het niet verkeerd en met wat handen en voeten taal kwamen we in de buurt van het Hostel.

Nadat we dachten dat we wat herkende besloten we het toch nog te vragen aan wat volk wat bij een winkel werkte en spullen in en uit een vrachtwagen aan het in en uitladen waren.

Er sprak er maar eentje een beetje Engels en van hem kregen we te horen dat we niet ver weg waren maar dat het veiliger zou zijn, want het was inmiddels tegen een uur of 12 geworden, om een taxi te bellen.
In heel Iran heb je een zogenaamde Uber die Snaptaxi heet, en die zou ons wel veilig terug naar ons Hostel brengen.

Die Snaptaxi was er binnen 10 minuten en nadat de chauffeur zelf ook heelgoed moest kijken welke straatjes hij in moest, werden we netjes bij ons Hostel  afgezet.

Helemaal total-los van het vele lopen zijn we in bed geploft en waren we weer een super ervaring rijker.

Tot zover de eerste dag in Isfahan.
Groet,
Khosteini & Mr.P
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Frans & Joke Vorstenbosch:
    18 oktober 2018
    Vakantie vieren kan erg vermoeiend zijn