Zaterdag 06-10-'18

6 oktober 2018 - Zanjan, Iran

Goooodmorning Rasht,

Het regende dat het goot, zou ik daarom zo hebben geslapen dacht ik, jaja zij Khosteini, vergeet zeker niet de Vodca die je er in hebt gegooid ! Daar wist ik natuurlijk niet veel meer van .....

Toen we op zoek gingen naar een ontbijt in de stad Rasht , belanden we in een zeer klein soortig koffie huisje waarvan de man het zaakje jaren geleden van zijn vader had overgenomen en vol trots vertelde hij dat zijn Vader dit zaakje 70 jaar geleden was begonnen.

Nadat we in dit bijzondere tentje ons ontbijt hadden genomen zijn we door gereden naar Zanjan.
De bedoeling was eigenlijk om het Pitoresk bergdorpje Masuleh aan te doen maar dat werd sterk afgeraden door behoorlijk veel regen die het bergdorpje zowat had overspoeld .

Dus we zijn al zingend in de auto doorgereden naar Zanjan, de geboorteplaats van Vahid.
In Zanjan zijn we de Big Bazar ingelopen. We hebben daar in Old style restaurant een soort maaltijd soep gegeten waar we uren op konden teren.

Verder hebben we de Bazar afgestruimd en ik heb nog een mooie winter jas voor nog geen 20 euro op de kop getikt. Handig , zeker als je bedenkt dat je nog 3 weken zal reizen met je back-pack als je de jas niet echt nodig hebt.

Het plan was om vanuit Zanjan door te reizen naar Tabriz en dat Samira en Vahid terug zouden rijden naar Teheran. Maar na enig overleg omdat het weer in het noorden niet veel goeds beloofde zijn we bij hun gebleven en besloten we om de andere dag met hun terug te rijden naar Teheran, en daar de bus te pakken naar Qom.

Verder die avond gezellig in het 4e verblijf van onze vrienden naar een Iraanse kwis op dr TV gekeken , die Samira helemaal vertaalde voor mij.

Groeten uit Zanjan,

14 oktober 2018
    Thanks
  3. Frans & Joke Vorstenbosch:
    15 oktober 2018
    Inderdaad handig zo'n goedkope winterjas alleen jammer dat er nu een (dure) koffer bij moet kopen om hem te vervoeren . Maar het blijft natuurlijk wel een koopje. Groetjes vanuit Kroatië